Sense kost er eksploderet i interesse og populariteten er toppen frem mod januar 2017, hvor der med nytårsfortsættet er kotume for at omlægge livsstilen til en mere sund retning oven på den søde juletid og fede julemad.

Sense kost er dog ikke at betragte udelukkende som en slankekur, selvom den er yderst effektiv.

Sense er et dansk koncept og er baseret på gode gamle fornuftsprincipper. Du er måske bekendt med tallerkenreglen, som handler om at du kun må spise en tallerkenfuld 3 gange dagligt. Med ganske få regler kan du nemlig leve rimeligt frit og spise med i mange sammenhænge og stadig tabe vægt. Og der er Sense kost særlig stærk. De få regler gør at du stadig kan spise med i familiesammenkomster, så længe du holder dig fra lagkage og slik.

sense kost

Sense kost er en overkommelig mundfuld og en god håndfuld

Du kan nemt overskue hvad Sense kost går du på. Du må nemlig få 4 håndfulde mad og det må du få 3 måltider hver dag. Det er det simple, som godt. Det kræver dog at du kan din ABC i hovedet. Med ABC menes at du kender forskellen på fedt, kulhydrat og protein. Og at du nogenlunde kender samsætningen i diverse madvarer. Med gratis-app’en Lifesum, så får du dog nem bugt med kvalerne indtil du har lært det udenad.

  • 2 håndfulde med grøntsager
  • 1 håndfuld med kød/protein
  • 1 håndfuld kulhydrat (fx brød, pasta, kartoffel, ris eller frugt)
  • 1-3 spsk. fedt
  • 3 dl mælkeprodukter

sensekost sense-slankekur

Du kan nemt komme til at spise noget forbudt og der kommer træningen ind. Sense er nemlig uden træning i grundreglen. Det betyder, at du med moderat træning kan smide yderligere kalorier fra smalkosten og Sense kost bliver derfor en god og effektiv slankekur. Selv hvis du falder i og nyder noget slik eller kage, så kan du redde det med motion.

Så find din indre Forest Gump frem og straf trædemøllen i Fitnesscentret eller løb en tur i nabolaget og få kickstartet din nye sunde livsstil.

sense-mad sense-kost-hvordan

Og så er det med at planlægge og købe ind til sense kost?

Ja planlægning er vigtigt. Du bliver nødt til hele tiden at forudse, hvor og hvordan du kommer til at spise og have en plan for dette. For det er alle undtagelserne og udflugterne der er svære at håndtere. Man kan med fordel have nogle madretter frosset ned i poser som er nemme at tage med i en tupperware og spise enten kolde eller opvarmet i mikrobølgeovn. Således kan du undgå at spise fastfood eller anden usund mad.

Jeg anbefaler også, at du køber ind online, hvor du ikke bliver udsat for diverse fristelser. Jeg har lavet en fin liste over online supermarkeder og en komplet liste over firmaer, som leverer måltidskasser til døren. Begge lister kan du finde på www.online-supermarkeder.dk

Held og lykke med vægttab og sund livsstil.